Estudis Altafullencs 11

Inici » Blog » Publicacions » Estudis Altafullencs 11

Estudis Altafullencs 11 es va publicar al 1987, i va participar entre d’altres, el Sr. Francesc Xavier Ricomà i Vendrell.

Els Estudis Altafullencs 11 es van publicar al 1987, però els seus inicis daten de 1977. Els Estudis Altafullencs es publiquen anualment amb un contingut molt variat, amb diferents articles d’autors i fan referència a temes d’història, art, literatura, geografia i patrimoni, entre d’altres. Sempre tenint relació amb Altafulla i el Baix Gaià. 

ÍNDEX Estudis Altafullencs 11

SALVADOR-J. ROVIRA I GÓMEZ
Transformacions agrícoles setcentistes al Baix Gaià.

SALVADOR-J. ROVIRA I GÓMEZ
Una hisenda del Baix Gaià a la primera meitat del segle XIX (1830-1851).

ELISA BADIA I PUJADÉ-CARINA HUGUET I VALLS
La recuperació de Tamarit: Ramon Casas i Charles Deering.

F. XAVIER RICOMÀ I VENDRELL
Santiago Vallvé i Pàmies (1881-1968).

JOAN CARNICER I TORRENT
La «Hoja Parroquial» d’Altafulla (1946-1951).

RAQUEL MEDINA DE VARGAS
Paisaje i luz en la pintura de Josep Sala.

Estudis Altafullencs 11

Extracte

[…]

Les relacions humanes entre Altafulla i Tarragona no han estat mai una novetat. El fet de la seva proximitat física ha estat, potser, el factor més decisiu per a situar-nos en aquesta realitat. Fills il·lustres d’Altafulla han exercit part de la seva activitat pública a Tarragona sense renunciar al seu origen altafullenc.

Aquest es el cas del senyor Santiago Vallvé i Pamies, nat a Altafulla el 5 de juliol del 1881 i mort a Tarragona l’any 1968. Per a molts tarragonins és desconegut I’origen altafullenc del Sr. Vallvé, car no endebades durant molts anys es veié la seva figura pels carrers de Tarragona, i que el seu nom apareixia unit a múltiples activitats ciutadanes.

[…]

Santiago Vallvé i Pàmies (1881-1968)
F. Xavier Ricomà Vendrell

Més informació

ETIQUETES:

Deixa un comentari