La Tartrana 33, recull de coses nostres. Publicat al maig de 1985. Tartrana per defecte: Altafulla, Sant Antoni 1885.

Tartrana per defecte: Altafulla, Sant Antoni 1885.
Autor: Albert Cardona i Mercadé
[…]
Quan un dels membres del Centre rellegia els fulls parroquials editats a Altafulla pels voltants dels anys quaranta, va reparar que en dos d’ells es mencionava la intervenció miraculosa de Sant Antoni vers la vila. El datat el 21.07.1946 (vegeu producció) es fa referència, entre d’altres favors, a l’haver evitat els efectes d’un terrible huracà que assotà les comarques tarragonines el 1885.
També en el mateix any de 1885 diu que va deslliurar a Altafulla de l’epidèmia de còlera que hi havia a Tarragona.
[…]
Disposeu de la versió descarregable de la Tartrana 33 a l’Altapèdia (enllaç a la part inferior de l’article)
La Tartrana del Centre d’Estudis d’Altafulla
La Tartrana eren publicacions del Centre d’estudis d’Altafulla, que fins al 1983 es realitzaven mitjançant la màquina d’escriure. És al número 25, corresponent al gener de 1984, que veiem la primera Tartrana amb fotografies i editada amb una estructura de diari.
Dues són les etapes de La Tartrana. Del 1979 amb el número 1 fins al novembre de 1982 és la primera etapa. Al gener de 1983 amb el número 20 comença la segona etapa, que arriba fins el número 35 al novembre de 1985.
Si trobes interessant l’article, pots veure tots els articles sobre la Tartrana al directori de publicacions.
Més informació





Deixa un comentari
Heu d’iniciar la sessió per escriure un comentari.